Fishing fishing...

image82

Nu blir det lite mat här på bloggen!
Tog fram lite torsk igår när jag skulle prova mig på en gryta jag sett i Buffe tidningen. Det va visst mer fisk än jag hade trott i påsen. Va ju tvungen att göra nåt på dom 4 torskfileerna som blev över.
Kom på att varför inte prova göra fiskbiffar. Bra och nyttigt att ha i frysen när laga-mat-inspirationen tryter. Jag har väldigt mycket imot att köpa hel och halvfabrikat när man faktiskt kan göra det själv. Och det blir mycket godare.
Smakade lite skeptiskt på biffarna igår men dom va faktiskt riktigt goda. Hittade receptet på icakuriren.se. Ska nog göra det flera gånger då med lite mindre vätska och kankse krydda med citron och dill. Tillochmed min sambo sa att det va gott fast han inte tycker om torsk.
Den andra grytan blev också uppskattad. Smakade inte det minsta fisk. Som ett köttfärssås fast då utan köttfärs. Super enkelt att göra med och tog ingen tid.
Fast jag ska nog inte ge mig på att laga flera rätter samtidigt. Alldeles för mycket kastruller och pannor som står överallt. Köket ser hemskt ut. Eftersom man saknar diskmaskin kan man ju inte stoppa undan skiten.
Nä nu ska jag fixa frukost. Ha en trevlig helg!

image83
Receptet kommer från Buffe mars 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0