Koziol

image110

Ännu ett par glasunderlägg har flyttat in på bordet! Även om det nu är rätt praktiskt så har jag iofs köpt dom för dom är snygga! Hittade dom på Duka outlet! Like i like!
Idag har det inhandlats ett nytt badrumsskåp! Eller nja är rättare sagt ett vitrinskåp som hamnat i badrummet! Men fint blev det! Ska ta och visa det när allt är på plats!
Det verkar som det går väldigt långsamt på jobbfronten nu! Kommer precis i fel tid! Stort ååååååh!

På tal om nåt helt annat! Tänkte dela med mig av ett recept jag hittade på idag! Eller nja kankse inte så udda men man tager vad man haver vill säga. Tyvärr kom jag på att man kankse skulle fotat det när jag ätit upp. Och en smutsig tallrik är ju inget trevligt att titta på!


Min egna Spanska, Svenska, Thailändska gryta!
  • 4 Chorizo korvar
  • 1 lök
  • 1 röd paprika
  • 1 gul paprika
  • 2 burkar creme fraiche
  • 1 msk hackad färsk ingefära
  • 3-4 msk röd curry pasta
  • 3-4 msk soya

Stek korven, löken och paprikan. Blanda ner resten och servera med vad man vill! Jag hade matvete idag! Super gott! Och snabbt gick det med! Kul att blanda massa ingredienser från olika länder.
Är inne i nån sorts curry period nu. Lagat säkert 4 rätter på en vecka med curry i. Gott!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Godmorgon! Kollar in hos dig tidigt idag... ska snart lämna barnen på dagis. Idag hämtar H bilen, behöver jag säga att han är sugen på en åktur... Typ till er! :-D Fast jag jobbar. Sa till honom på skarpen att det inte ens är att tänka på om han tänker "dumpa" barnen på dig och själv slappa med K. ;-) Men han är riktigt sugen på att åka själv. Inte mig emot iaf, skönt att få vara hemma i lugn och ro. :-D Nu är det nån liten som ropar "mamma" inne i spjälsängen. Bäst att ta upp honom. Vi hörs!!! Kraaam!

2008-04-09 @ 07:14:03
URL: http://fixaodona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0