Pensionärshem!

image37

Jag har vart lite pensionärsvänligt! Min före detta granne, Tant 83 år bor ensam i ett stort hus på Öland. Hjälpte henne med diverse handling och sånt. Inte för att kruttanten behöver nån hjälp men måste ju va lite snäll. Tycker om att hjälpa folk. Mysigt att se gamla människor glada och krya. Sånt ser man dessvärre väldigt sällan på hemmet =)
Satt och glodde runt i hennes hem och kom och tänka på hur modernt hon hade det. Inte för att hon köpt massa nya saker utan bara det möblemang hon alltid haft är superinne nu. Drog fram mobilen och tog kort på några av hennes tapeter. Hur coola som helst. Den blåa har hon på toaletten. Syns inte så väl på bilden men det är massa silver stänk över hela tapeten. Den röda är en fondvägg i sovrummet.
Den lilla bilden med den rosa tapeten finns i vardagsrummet. Och den andra tog jag från en sommarstuga i mörkaste skogarna. Var på fest där hos min väns pojkvän. Fast det är hennes kompis sommarställe. Knepig förklaring.

    

Var på julfest med jobbet igår. Mycket trevligt, fast dock va käket ingen höjdare. Hade vart gott om man hade stekt oxfilén lite till och haft en potatisgratäng som smakade gratäng och inte pressad potatis.
Alla som jobbar inom vården och blir serverade kuber med mat. Tänker TIMBAL! Usch! Och för er som inte vet vad timbal är. Det är till för dom som har tugg- och sväljsvårigheter. Maten är alltså puread och gelead. Alltså en liten fast kub med pure. Säkert fint för dom som inte har några associationer! Blä!
Nog om det, för ska på redit julbord ikväll. Första gången man ska äta riktig julmat. Längtar nästan lite. Det är väldigt gott. Men bara i typ 1½ vecka till. Sen får det vara tills nästa år.
Nu ska jag ta och läsa ut min fruktansvärt spännande bok. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0